بررسی تفاوت روغن زیتون بکر و فرابکر📌

اگر به اینجا آمده اید یعنی با خواص روغن زیتون آشنا هستید و انتخاب خود را کرده اید که از این روغن استفاده نمایید. فقط در انتخاب روغن زیتون بکر و فرابکر مانده اید که کدام یک بهتر است؟ پس دیگر نیازی به گفتن خواص روغن زیتون و موارد مصرف و غیره نیست. نگران نباشید شما در این مطلب به طور کامل با تفاوت روغن زیتون بکر و فرابکر آشنا خواهید شد.

 

روغن زیتون فرابکر چیست؟

برای استخراج روغن زیتون، اولین مرحله ای که پس از شستشو زیتون ها انجام می دهند، وارد کردن زیتون ها به آسیاب است. اولین روغنی که از آسیاب و خمیری کردن زیتون ها بدست می آید، روغن زیتون فرابکر نام دارد که دارای اسیدیته کمتر از یک می باشد. در روغن زیتون فرابکر، به هیچ عنوان از مواد شیمیایی استفاده نشده و کاملا ارگانیک تهیه می شود. درصد خلوص این روغن بسیار بالاست و این همان روغنی است که اکثر پزشکان مصرف آن را توصیه می کنند.

خواص روغن زیتون فرابکر بسیار زیاد است و به همین دلیل خیلی از متخصصان توصیه می کنند که این روغن را جایگزین روغن های دیگر بکنید. اما سوال اینجاست که آیا روغن زیتون فرابکر برای پخت و پز مناسب است؟

هم در مورد روغن زیتون فرابکر و هم روغن زیتون بکر، یادتان باشد، اگر این روغن ها در معرض حرارت قرار بگیرند، درصد خلوص و خواص شان کاهش می یابد. پس بهتر است برای پخت و پز استفاده نشود و یا کمتر مصرف شود.

 

روغن زیتون بکر چیست؟

روغن گیری از زیتون ها فقط به یکبار خلاصه نمی شود و آن را چندین بار تحت فشار و حرارت قرار می دهند  تا به طور کامل روغن آن استخراج شود. روغن زیتون بکر، روغنی است که در مرحل دوم و سوم بدست می آید و به قطع درصد خلوص کمتری از روغن فرابکر دارد، اما نه آنقدر که فکر کنید از نظر کیفیت بسیار با هم متفاوت هستند. روغن بکر هم مانند روغن زیتون فرابکر، بدون هیچ ماده افزودنی و شیمیایی بدست می آید. همچنین اسیدیته این روغن از فرابکر بالاتر است، پس درصد خلوص کمتری هم دارد.

خیلی ها فکر می کنند که تفاوت روغن زیتون بکر و تصفیه شده، بسیار ناچیز است و یا اصلا فرقی با هم ندارد! به نظر شما هم همینطور است؟ بله نیازی به فکر کردن نیست، 100 درصد این دو روغن با هم فرق می کنند. مگر می شود روغن تصیفه شده و تصفیه نشده با هم متفاوت نباشند!

روغن زیتون بکر و فرابکر هر دو در دسته روغن های تصفیه نشده هستند و در درصد خلوص و درصد اسیدیته با هم کمی تفاوت دارند. همانطور که می دانید و یا شنیده اید، خواص روغن زیتون بکر برای پوست بسیار زیاد است. پس اگر به فکر سلامتی بدن و پوست خود هستید، در انتخاب روغن خود بسیار دقت نمایید.

تفاوت روغن زیتون بکر و فرابکر

تفاوت روغن زیتون بکر و فرابکر

روغن زیتون یکی از پرمصرف‌ترین روغن‌های خوراکی در جهان است که به دلیل خواص متعدد، از جمله خاصیت آنتی‌اکسیدانی، محبوبیت زیادی دارد. روغن زیتون به دو دسته اصلی تقسیم می‌شود: روغن زیتون بکر و فرابکر. این دو روغن از نظر روش تولید، اسیدیته، طعم و عطر، خواص سلامتی و موارد استفاده، تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند.

در ادامه به بررسی کامل تفاوت روغن زیتون بکر و فرابکر خواهیم پرداخت.

  • روش تولید:

مهم‌ترین تفاوت روغن زیتون بکر و فرابکر در روش تولید آن‌ها است. روغن زیتون فرابکر از اولین مرحله پرس کردن زیتون تازه و روغن زیتون بکر در مراحل پرس دوم و سوم به دست می‌آید.

  • اسیدیته:

یکی دیگر از تفاوت‌های مهم روغن زیتون بکر و فرابکر، میزان اسیدیته آن‌ها است. اسیدیته روغن زیتون با درصد اسیدهای چرب آزاد موجود در آن اندازه‌گیری می‌شود. روغن زیتون فرابکر دارای اسیدیته کمتر از یک درصد است، در حالی که روغن زیتون بکر دارای اسیدیته بیشتری می باشد.

  • طعم و عطر:

روغن زیتون بکر و فرابکر هر دو دارای طعم و عطر منحصربه‌فردی هستند. روغن زیتون بکر دارای طعم و عطر زیتون تازه است. این طعم و عطر ممکن است بسته به نوع زیتون، منطقه برداشت و روش تولید متفاوت باشد. روغن زیتون فرابکر نیز دارای طعم و عطر زیتون می باشد، اما طعم و عطر آن کمی قوی‌تر از روغن زیتون بکر است. به طور کلی، روغن زیتون فرابکر طعم و عطر تندتر و تلخ‌تری نسبت به روغن زیتون بکر دارد.

  • رنگ:

رنگ روغن زیتون فرابکر از روغن زیتون بکر تیره تر است.

روغن زیتون بکر بهتر است یا فرابکر؟

روغن زیتون بکر بهتر است یا فرابکر؟

ما در پیش تر، به تفاوت روغن زیتون بکر و فرابکر پرداختیم و حال باید خودتان تشخیص دهید که کدام یک بهتر است! اما بازهم می گوییم درست است که درصد خلوص روغن فرابکر از بکر بیشتر است اما تفاوت زیاد چندانی باهم ندارند. توصیه می شود، افرادی که با تلخی و بوی تند روغن زیتون مشکلی ندارند، روغن فرابکر را مصرف کنند و افرادی که نمی توانند با این طعم و بو کنار بیایند از روغن زیتون بکر استفاده نمایند.

ناگفته نماند، روغن زیتون بکر بود دارد اما نه به شدت روغن فرابکر.

 

نکات مهم در خرید روغن زیتون

در هنگام خرید روغن زیتون، بهتر است روغن زیتونی را انتخاب کنید که دارای برچسب استاندارد اتحادیه باشد. برچسب استاندارد اتحادیه حاوی اطلاعات زیر است:

  • نام محصول: روغن زیتون
  • نوع روغن زیتون: بکر یا فرابکر
  • منطقه تولید: کشور یا منطقه‌ای که روغن زیتون در آن تولید شده است
  • تاریخ تولید: تاریخ تولید روغن زیتون
  • تاریخ انقضا: تاریخ انقضای روغن زیتون

با توجه به این اطلاعات، می‌توانید روغن زیتونی را انتخاب کنید که با نیاز و سلیقه شما مطابقت دارد.

امروزه صادرات این محصول از ایران به کشورهای خارجی نیز رو به افزایش است، اگر شما جزوء تاجران روغن زیتون هستید بهتر است این مطلب از مجموعه ما، صادرات روغن زیتون ایرانی را مطالعه نمایید.

 

تفاوت قیمت روغن زیتون فرابکر و بکر

تفاوت قیمت روغن زیتون فرابکر و بکر

هر چه محصول بهتر باشد، به قطع قیمت بالاتری هم خواهد داشت. قیمت روغن زیتون فرابکر هم از آنجایی که درصد خالصی بالاتری دارد، بیشتر است. به طور کلی قیمت روغن زیتون بکر و فرابکر به عوامل های زیادی بستگی دارد که از مهم ترین آنها می توان به نوع زیتون، روش تولید، مرکز خرید، خانگی یا صنعتی بودنش، میزان تقاضای آن در بازار و میزان عرضه آن اشاره کرد.

 

روغن زیتون را ارزانتر خریداری کنید!

حال که با تفاوت روغن زیتون بکر و فرابکر آشنا شده اید شاید به فکر خرید افتاده باشید. در واقع اینجا می خواهیم به شما بگوییم که چگونه این روغن را ارزانتر از همه جا خریداری کنید. وقتی می توانید روغن زیتون بکر و فرابکر را مستقیم از تولیدکننده و به صورت عمده با قیمت تولیدی خرید کنید، چرا باید آن را از واسطه ها و بازارها با قیمت خیلی بیشتر و با همان کیفیت خرید کنید؟ شما فقط کافیست با کارشناسان فروش مجموعه زیتون مارکت تماس بگیرید و قیمت روغن زیتون بکر و فرابکر را استعلام بگیرید تا مطمئن شوید که چقدر قیمت خرید محصول از واسطه با تولیدکننده فرق می کند.

راه ارتباطی بین ما، مجموعه زیتون مارکت، با شما فقط از طریق تماس می باشد، پس برای خرید روغن زیتون اصل و ارزان همین حالا تماس بگیرید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما