روش های تشخیص روغن زیتون اصل از فیک

در این مقاله، به بررسی روش‌ها و ترفندهای تشخیص روغن زیتون اصل از تقلبی می‌پردازیم. همچنین، به مشخصات روغن زیتون اصل و قیمت آن خواهیم پرداخت.

روغن زیتون یکی از محبوب‌ترین روغن‌های خوراکی در جهان است که به دلیل خواص متعددی که دارد، از جمله خواص آنتی‌اکسیدانی، ضدالتهابی و قلبی‌عروقی، مورد توجه عموم مردم قرار گرفته است. این روغن از میوه زیتون به دست می‌آید و در انواع مختلفی از جمله روغن زیتون بکر، فرابکر، روغن زیتون تصفیه‌شده و روغن زیتون پخت‌ و پز تولید می‌شود.

با توجه به ارزش بالای روغن زیتون، تقلب در تولید و فروش آن نیز امری رایج است. البته این موضوع فقط در تولید روغن زیتون پیش نیامده، بلکه در تولید همه ی محصولات پیش می آید. یکی از روش‌های رایج تقلب در تولید روغن زیتون، مخلوط کردن آن با روغن‌های ارزان‌تر مانند روغن نباتی یا روغن سویا می باشد. این امر باعث کاهش کیفیت و ارزش غذایی روغن زیتون می‌شود.

به هر حال برای هر مشکلی، راه حلی هم وجود دارد. با ما همراه باشید تا نحوه تشخیص روغن زیتون اصل را به شما بیاموزیم.

مشخصات روغن زیتون اصل

اول از همه به مشخصات روغن زیتون اصل خواهیم پرداخت تا شما بتوانید با دید بازتری روغن اصل را از تقلبی تشخیص دهید.

روغن زیتون اصل دارای مشخصات زیر است:

  • رنگ: روغن زیتون اصل دارای رنگی روشن و شفافی است. رنگ روغن زیتون به عوامل مختلفی مانند نوع زیتون، منطقه‌ی کشت زیتون و روش تولید روغن زیتون بستگی دارد. به‌طور کلی، روغن زیتون‌های سبزرنگ از زیتون‌های تازه‌تر تهیه می‌شوند و روغن زیتون‌های طلایی‌رنگ از زیتون‌های رسیده‌تر تهیه می‌شوند.
  • بو: روغن زیتون اصل دارای بوی تازگی می‌دهد. بوی روغن زیتون هم به عوامل مختلفی مانند نوع زیتون و روش تولید روغن زیتون بستگی دارد. به‌طور کلی، روغن زیتون‌های بکر دارای بوی قوی‌تری نسبت به روغن زیتون‌های تصفیه‌شده هستند.
  • طعم: روغن زیتون اصل دارای طعمی تلخ و تند است. روغن زیتون‌های بکر دارای طعم قوی‌تری نسبت به روغن زیتون‌های تصفیه‌شده هستند و فرابکر از انواع روغن زیتون های دیگر طعم تلخ تری دارد.

مشخصات روغن زیتون اصل

نحوه تشخیص روغن زیتون اصل

حالا چرا اول مشخصات روغن زیتون را گفته ایم؟ چون برای تشخیص روغن زیتون اصل به آنها نیاز دارید و در وحله اول نیاز است به این سه عامل توجه نمایید. پس به این سه نکته بسیار توجه کنید:

  1. روغن زیتون اصل چه رنگی است؟ روغن زیتون اصل باید به رنگ سبز تیره و یا زرد کاهی باشد، بسته به نوع زیتون، رنگ آن متفاوت می باشد.
  2. بوی روغن زیتون اصل باید بوی خود زیتون یا علف تازه دهد. یادتان باشد روغن زیتون اصل از میوه زیتون گرفته شده و هیچ مواد افزودنی نباید داشته باشد، پس اگر به شما گفتند که روغن زیتون بو ندارد، باور نکنید. روغن زیتون هر چه خالص تر باشد دارای بوی تیز تری است.
  3. طعم روغن زیتون اصل باید تلخ باشد و کمی هم تند باشد. همین جا یکی از روش های ساده تشخیص روغن زیتون اصل را به شما می گوییم. اگر روغن زیتون را بچشید و علاوه بر تلخی انتهای گلوی شما احساس تندی کند و شما به سرفه بیافتید، این یعنی روغن زیتون اصل است.

ترفندهای ساده برای تشخیص روغن زیتون اصل

علاوه بر مشخصات، می‌توان از ترفندهای ساده زیر نیز برای تشخیص روغن زیتون اصل از تقلبی استفاده کرد:

  • تست انگشت: یک قاشق چایخوری روغن زیتون را روی انگشت خود بمالید. اگر روغن زیتون اصل باشد، بعد از چند دقیقه انگشت شما چرب می‌شود.
  • تست شعله: یک قاشق چایخوری روغن زیتون را در یک ظرف کوچک بریزید و آن را روی شعله قرار دهید. اگر روغن زیتون اصل باشد، به آرامی می‌سوزد و دود سیاهی تولید نمی‌کند.
  • تست یخ: یک قاشق چایخوری روغن زیتون را در یک لیوان یخ بریزید. اگر روغن زیتون اصل باشد، به سرعت سفت می‌شود.

اهمیت قیمت روغن زیتون اصل

قیمت روغن زیتون اصل به عوامل مختلفی مانند نوع روغن زیتون، برند روغن زیتون، منطقه‌ی تولید روغن زیتون و وارداتی یا تولید داخل بودن روغن زیتون بستگی دارد. یادتان باشد شما با قیمت روغن زیتون هم می توانید اصل بودن آن را تست کنید! می دانید که روغن زیتون از روغن های دیگر گران تر است، پس اینجا این جمله صدق می کند که هر ارزانی علتی دارد. اگر مراکزی روغن زیتون، به گفته خود روغن اصل و ارگانیک، را با قیمت ارزانی می فروخت، به تقلبی بودن آن شک کنید!

اگر می خواهید از قیمت روغن زیتون اصل باخبر شوید، می توانید با ما تماس بگیرید تا لیست قیمت انواع آن را برای شما ارسال نماییم. استعلام قیمت از مراکز معتبر فروش می تواند در راستای تشخیص روغن زیتون اصل به شما کمک کند. ما مجموعه زیتون مارکت سال هاست که در این حوزه مشغول به فعالیت هستیم. محصولات اصل و ارگانیک خود را به فروشگاه ها، بازارهای بزرگ و تجاران عرضه می نماییم. پس اگر شما هم از متقاضیان خرید عمده روغن زیتون و زیتون هستید می توانید با ما ارتباط برقرار کنید.

اهمیت قیمت روغن زیتون اصل

نکات مهم در خرید روغن زیتون اصل

برای خرید روغن زیتون اصل، باید به نکات زیر توجه کنید:

  • از خرید روغن زیتون از فروشگاه‌های نامعتبر خودداری کنید.
  • به برچسب محصول توجه کنید. برچسب محصول باید اطلاعات زیر را داشته باشد:
    • نام محصول: روغن زیتون
    • نوع روغن زیتون: بکر، تصفیه‌شده، پخت‌وپز
    • برند روغن زیتون
    • منطقه‌ی تولید روغن زیتون
    • تاریخ تولید روغن زیتون
    • تاریخ انقضا روغن زیتون
  • روغن زیتون را از برندهای معتبر خریداری کنید.
  • روغن زیتون را از فروشگاه‌های معتبر که دارای نماد اعتماد الکترونیکی هستند خریداری کنید.

این نکته را هم بگوییم، روغن زیتون نباید بیشتر از 18 ماه از تولید آن گذشته باشد، پس اگر بر روی شیشه روغن زیتون، فقط تاریخ انقضا درج شده بود، توصیه می کنیم آن را به هیچ عنوان نخرید.

 

کلام آخر

مطمئن باشید با خواندن این مطلب می توانید به راحتی به تشخیص روغن زیتون اصل از تقلبی بپردازید. اما یادتان باشد بهترین کار این است که شما برای خرید روغن زیتون اصل به مراکز معتبر مراجعه کنید تا دیگر نگرانی تقلبی بودن آن را نداشته باشید.

ما مجموعه زیتون مارکت در پخش عمده محصولاتی همچون زیتون، روغن زیتون، رب انار، سیر ترشی و غیره هستیم و اگر کسب و کار شما به فروش این محصولات ختم می شود، می توانید به نمایندگی ما مراجعه کنید. ما می توانیم به عنوان یک پشتوانه برای تامین محصولات مشتریان شما باشیم که علاوه بر کیفیت بالا و اصل و ارگانیک بودن محصولاتمان می توانید تمام این محصولات را با قیمت رقابتی و تولیدی از ما خریداری نمایید.

مجموعه زیتون مارکت تمام محصولات را مستقیما از تولیدکننده بدست شما می دهد و این موضوع قیمت را تا حد زیادی کاهش می دهد چرا که شما تمامی واسطه ها را حذف خواهید کرد. برای ارتباط با ما و ثبت سفارش روغن زیتون اصل، همین حالا با کارشناسان زیتون مارکت تماس بگیرید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما